Початки теорії ймовірності
Подія – це явище, про яке можна сказати, що воно відбувається або не відбувається за певних умов. Події позначаються великими літерами латинського алфавіту: А, В, С,… Будь-яка подія відбувається внаслідок випробування (експерименту, досліду).
Випробування – це умови, за яких відбувається (чи не відбувається) подія.
Події розподіляються на випадкові, вірогідні та неможливі.
Випадковою називається подія, яка може відбутися або не відбутися внаслідок певного випробування.
Вірогідною називається подія, яка внаслідок даного випробування обов’язково відбудеться.
Неможливою називається подія, яка внаслідок даного випробування не може відбутися. Неможлива подія позначається символом .
Теорія ймовірностей – розділ математики, що вивчає закономірності випадкових подій.
Попарно несумісні події – це події, кожні дві з яких не можуть відбутися одночасно.
Рівноможливі події – події, кожна з яких не має ніяких переваг, щоб з’являтися частіше за іншу під час багаторазових випробувань, що проводяться за однакових умов.
Випробування – це умови, за яких відбувається (чи не відбувається) подія.
Події розподіляються на випадкові, вірогідні та неможливі.
Випадковою називається подія, яка може відбутися або не відбутися внаслідок певного випробування.
Вірогідною називається подія, яка внаслідок даного випробування обов’язково відбудеться.
Неможливою називається подія, яка внаслідок даного випробування не може відбутися. Неможлива подія позначається символом .
Теорія ймовірностей – розділ математики, що вивчає закономірності випадкових подій.
Попарно несумісні події – це події, кожні дві з яких не можуть відбутися одночасно.
Рівноможливі події – події, кожна з яких не має ніяких переваг, щоб з’являтися частіше за іншу під час багаторазових випробувань, що проводяться за однакових умов.
Проводимо дослідження: підкидаємо монету і фіксуємо кількість випадання аверсом та реверсом. Для цього використаємо онлайн генератор . Результати випробування заносимо в таблицю. Робимо висновки.
Проводимо дослід з гральним кубиком. Використовуємо інтерактивну демонстрацію. Моделюємо експеримент., натискаючи кнопку "Котитися автоматично" на сторінці GO-LAB Робимо висновки.
А тепер уявіть, що у вас дві кубики. Сукупний результат кидка з 2 кубиками може коливатися від 2 (1 + 1) до 12 (6 + 6). Однак імовірність прокатування певного результату вже не рівна. Це пов’язано з тим, що існує безліч способів отримати певні результати. Візьмемо 7 як приклад. Існує 6 різних способів: 1 + 6, 2 + 5, 3 + 4, 4 + 3, 5 + 2, 6 + 1, тоді як результат 2 можна отримати лише єдиним способом, 1 + 1. Це означає, що у вас в 6 разів більше шансів досягти 7, ніж у 2.
Проводимо дослід з двома кубиками і робимо висновок.
Проводимо дослід з шістьма кубиками і робимо висновок. Фіксуємо гістограму результатів кидання. Звертаємо увагу на її форму. Фото гістограми розміщуємо в файлі "Результати випробувань".
Працюємо у віртуальній лабораторії. Опустіть кульки через трикутну сітку кілочків і побачите, як вони накопичуються в контейнерах. Переключіться на вигляд гістограми та порівняйте розподіл кульок. Зробіть висновки.
Коментарі
Дописати коментар