Фінансова грамотність

Актуальна проблема / проблемне питання

Навіщо вивчаємо відсотки на уроках математики?

Загальна інформація

Метою цього проекту є формування у школярів позитивного ставлення до навчання
та спонукання їх до активної пізнавальної діяльності. Досягти цього можна за рахунок
розв’язування практичних задач математичними методами.

Прогнозовані результати

Теоретичні: учасник проєкту закріпить знання про відсотки
Практичні:учень формуватиме навички розподілу коштів у сімейному бюджеті ;
поглибить знання про раціональне використання грошей;
розвиватиме логічне мислення та аналітичні здібності;
практикуватиметься у представленні власного інтелектуального продукту.
Пізнавальні:розширить уявлення про фінанси та роль відсоткових обчислень в
повсякденному житті.


Необхідні знання, ключові слова

відсотки, дохід, депозит, чисті активи, трудові та нетрудові надходження, прогнозованость

надходжень, мінімізація  витрат


Для успішного виконання проекту тобі потрібно:

1) повторити означення понять відсотки, дохід, депозит, чисті активи,
трудові та нетрудові надходження, прогнозованість надходжень,
мінімізація  витрат;
2) повторити методи розв’язування задач;
3) розв'язати запропоновані задачі математичним методом;
4) презентувати вчителю свою відповідь та спосіб її отримання.

Критерії оцінювання роботи над проектом

За виконання цього проекту ти можеш отримати до 12 балів.
Твоя робота оцінюється за такими критеріями:
  • знання теоретичних основ теми та значення ключових понять (2 бали);
  • самостійне розв’язання задачі (без використання допоміжних джерел) (2 бали);
  • правильність розв’язання задачі (5 балів);
  • презентація методів і способів розв’язування задачі (2 бали);
  • саморефлексія, аналіз помилок (1 бал).

Потрібні матеріали

Комп’ютер, підручники, приладдя для письма.

Оформлення результатів роботи та презентація


Результатом роботи над проектом є правильно розв’язані задачі та пояснення способу
їх розв’язання.

Завдання 1

Ви придбали 10 акцій компанії «Ландрагорія» за ціною 250 грн за акцію.

Через три місяці ціна на акції зросла й становила 270 грн за акцію.

Яким буде ваш дохід і дохідність, якщо ви вирішите продати акції?

Яким буде ваш дохід, якщо ви, замість придбання акцій, відкриєте депозит у

банку за ставкою 17% річних із нарахуванням відсотків наприкінці строку депозиту?

Завдання 2

Проведіть дослідження, які предмети використовували як гроші в різних країнах у різні часи.

Поясніть, чому «грошима» в різні часи були: мушлі каурі – в Індії, хутро куниці – на Русі,

какао-боби – в Південній Америці, чай – у Китаї. Наведіть інші приклади таких «грошей»

та поясніть, чому саме їх використовували в певному регіоні.

Завдання 3

Маємо дві сім’ї: сім’я Іваненків та сім’я Петренків. Сім’я Іваненків є власником однієї квартири

вартістю 650 000 грн й автомобілю вартістю 180 000 грн. Також сім’я Іваненків має

заощадження 150 000 грн, що зберігаються на депозиті. Сім’я Петренків є власником двох

квартир сукупною вартістю 950 000 грн, одну з яких після введення будинку в експлуатацію

вони планують здавати, та двох автомобілів загальною вартістю 430 000 грн. Сім’я Петренків

не має заощаджень і має два кредити. Один – це кредит на купівлю квартири в розмірі

320 000 грн, другий – кредит на автомобіль у розмірі 130 000 грн. Визначте чисті активи

кожної родини. У якій сім’ї розмір чистих активів вищий на цей час? Чи може це змінитися

через певний час?

Завдання 4.

Сім’я Іваненків складається з трьох осіб. Тато Микола є підприємцем, мама Оксана працює

вчителькою, донька Аліна є студенткою. За минулий місяць тато Микола отримав чистий дохід

від свого бізнесу в розмірі 20 000 грн і вирішив 40% спрямувати до сімейного бюджету,

а решту – вкласти в розвиток бізнесу. Мама Оксана отримала зарплату в розмірі 7 000 грн

та чистий дохід від надання приватних уроків у розмірі 3 500 грн. Донька Аліна отримала

стипендію в розмірі 1 200 грн. Тато Микола має 150 000 грн на довгостроковому депозиті в

банку, який щомісяця дає чистий дохід 2 500 грн. Визначте суму надходжень сім’ї за минулий

місяць. Якою є структура надходжень сім’ї з огляду на поділ, по-перше, на трудові та нетрудові

надходження; по-друге, за ступенем прогнозованості надходжень?

Завдання 5

Кейс «Плануємо подорож» Назар мешкає в Києві й давно мріє поїхати під час канікул на

екскурсію до Львова. На весняні канікули він планував взяти участь у дводенній груповій

поїздці разом із однокласниками та класним керівником. Вартість подорожі (проживання,

харчування, екскурсії та квитки на потяг Інтерсіті в обидва боки) становила 2 500 грн.

Однак за два тижні до від’їзду захід було скасовано. Батько Назара, знаючи про мрію сина,

запропонував поїхати на вихідні на два дні до Львова усією родиною: тато, мама, Назар і

молодший брат Олег (10 років). Батько доручив Назару скласти бюджет подорожі з розрахунку,

що сума витрат родини на цей захід не повинна перевищувати 10 000 грн, і їм потрібно

забронювати житло для ночівлі на одну добу. Інформацію про вартість квитків на потяг

Назар може знайти на сайті Укрзалізниці, про вартість оренди житла – на сайтах Booking.com,

Airbnb.com тощо. Які види витрат потрібно врахувати Назару? Які з них є обов’язковими,

а які – необов’язковими? Якими будуть сукупні витрати, якщо родина поїде до Львова в

повному складі? Чи не перевищують сукупні витрати встановлений батьком Назара ліміт?

Яким чином можна зменшити витрати на подорож?

Завдання 6

 Кейс «Вдала покупка» 

Андрій давно хоче придбати щось цікаве, замість старого велосипеда. Тому він вирішив

розпочати накопичувати гроші, щоб через півроку купити гіроскутер вартістю 6 000 грн.

Хлопець детально проаналізував можливі джерела надходження грошових коштів.

У нього є власні накопичення в сумі 1 500 грн. Щомісяця батьки виділяють йому кишенькові

гроші в розмірі 1 000 грн, із яких 500 грн він відкладає на шкільні обіди, 200 грн – на проїзд

у маршрутці, 70 грн – на сплату за послуги мобільного зв’язку, а решту може витрачати на

різні забаганки. Андрій порахував, що через півроку він зможе втілити свою мрію в життя,

якщо спробує трохи підзаробити грошей. Мати Андрія порадила йому такі варіанти роботи:

− один раз на день вигулювати собаку сусідки (600 грн на місяць, або 20 грн за один раз);

− перевіряти домашнє завдання меншого брата, який навчається у 4-му класі, та допомагати

йому з уроками (400 грн на місяць). Визначте суму грошей, якої бракує Андрію для купівлі

гіроскутера. Яким чином хлопець може зменшити свої витрати? Які ще додаткові варіанти

заробітку для підлітка ви можете запропонувати, щоб накопичити потрібну суму коштів?

Завдання 7
ЗАРОБІТНЯ ПЛАТНЯ
За один місяць роботи Максиму нараховують зарплату в розмірі 15400 грн. Із усіх нарахувань утримують податок на доходи фізичних осіб, який становить 18 %, та інші відрахування у розмірі 2,5 %.
Завдання 1. Скільки грошей Максим отримує за місяць?
А 12243 грн Б 14223 грн В 13422 грн
Завдання 2. Яку суму складають його відрахування за рік?
Завдання 3. Щомісячні витрати Максима становлять 8500 грн. Крім цього щомісяця на благодійність він віддає 10 % грошей, які він отримує за місяць? Скільки грошей може відкласти Максим щомісяця.
Завдання 4. Скільки місяців має заощаджувати Максим, щоб придбати тур у Карпати за 11500 грн?



Коментарі

Дописати коментар